image description

Με αφορμή το 3-5-2 που έπαιξαν χθες Γερμανία και Ιταλία στο EURO, ο τέως τεχνικός της Κ-20 του ΠΑΣ Γιάννινα, Γιάννης Τάτσης, έκανε μία πολύ ενδιαφέρουσα τοποθέτηση στην προσωπική του σελίδα στο fb για το 3-5-2 που χρησιμοποιούσε και ο ίδιος στην ομάδα του ΠΑΣ, όταν κάποιοι τότε το θεωρούσαν αναχρονιστικό.

Διαβάστε την ενδιαφέρουσα ανάλυση του Γιάννη Τάτση:

Κάποια στιγμή στην Κ-20 του ΠΑΣ Γιάννινα όπου και ήμουνα για 3 χρόνια μέχρι το περασμένο καλοκαίρι, άκουγα κάτι περίεργα και κάτι ψιθύρους του στυλ, «γιατί παίζει 3-5-2; Είναι παλιό σύστημα.
Γιατί δεν παίζει όπως η πρώτη ομάδα; Το ίδιο σύστημα.(4-4-2 τότε…)».

Το κείμενο είναι με αφορμή τον αποψινό αγώνα Γερμανίας-Ιταλίας ΟΠΟΥ και οι δύο ομάδες επιλέξανε στην μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα το 3-5-2 (5-3-2)

Δεν είναι παλιό σύστημα και ούτε θα είναι ποτέ το 3-5-2. Είναι ένα από τα συστήματα που υπάρχουν στο ποδόσφαιρο με τα πλεονεκτήματα του και τα μειονεκτήματα του. Δεν θα τα αναλύσω παρακάτω, δεν γράφω άρθρο για το τί και το γιατί…Για το πού και πότε… Για το Ποιός και πώς… Για την επιλογή ενός συστήματος κλπ κλπ. Ούτε ποτέ θα πω ότι είναι το καλύτερο ( έγραψα παραπάνω έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα)

Άλλωστε εγώ ο ίδιος έχω επιλέξει καί άλλα συστήματα-Σχηματισμούς κατά περιόδους.

Η τελική απάντηση είναι ότι δεν επιλέγεις ΕΝΑ σύστημα ΕΝΑΝ σχηματισμό επειδή είναι μόδα!
ΑΛΛΩΣΤΕ είμαστε στο 2016 και βλέπουμε Γερμανία-Ιταλία ( είδα το ΔΕΥΤΕΡΟ ημίχρονο και μετά) Γερμανία 3-5-2 VS Ιταλία 3-5-2. Μάλιστα η Γερμανία για πρώτη φορά από την αρχή του τουρνουά παίζει το συγκεκριμένο σύστημα-σχηματισμό ( η Ιταλία το ίδιο από την αρχή)

Η οποία Γερμανία αλλά και ο ίδιος ο Λεβ πήρε μεγάλο ρίσκο ξαφνικά να παρατάξει ΕΝΑ 3-5-2(5-3-2)που αρκετές φορές άλλαζε σε σχηματισμό 5-2-2-1 με τους 3 κεντρικούς αμυντικούς να είναι μόνιμη ΑΜΥΝΤΙΚΗ τριάδα ( Χέβεντες-Μπόατενγκ-Χούμελς) Έκτορ καί Κίμιχ (οι 2 ΜΠΑΚ-ΧΑΦ) να είναι ΜΠΑΚ στην αμυντική λειτουργία και εξτρέμ σε φάση κατοχής. Κρος, Σβαϊτστάιγκερ (Κεντίρα αλλαγή) δύο κεντρικοί ΧΑΦ, Οζίλ και Μίλλερ στον άξονα σαν επιθετικοί ΧΑΦ ζητάγανε την μπάλα στα μεσοδιαστήματα ως επί το πλείστον πίσω από τον ΦΟΡ Γκόμεζ. (Ντράξλερ)

Οι απάντησή μου στην δεύτερη ερώτηση, η οποία δεν είναι επίκαιρη, αλλά έχει σχέση με το σύστημα-σχηματισμό και την επιλογή από «μεγάλες» ομάδες και προπονητές.

Ο ΠΑΣ Γιάννινα την περίοδο 2013-2014 ΑΛΛΑΞΕ τρείς προπονητές.

Ο Παντελίδης ήταν πρώτος προπονητής στην μεγάλη ομάδα και έπαιζε 4-2-3-1. Εφυγε όμως σε 3-4 μήνες και ήρθε ο Τσιώλης, ο οποίος είναι ένας προπονητής που κατά την διάρκεια του αγώνα αλλάζει σχηματισμούς (από 4-4-2 φλατ μπορεί να το γυρίσει σε 4-4-2 σε ρόμβο π.χ) και ο οποίος όμως μετά από λίγο διάστημα ΕΦΥΓΕ καί αυτός.

Ήρθε ο Πετράκης ξεκίνησε με 4-4-2 πήγε στο 4-5-1( μισάωρα ημίχρονα κλπ κλπ) και το τελευταίο ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΕΚΛΕΙΣΕ την χρονιά( 2015-2016) με το 3-5-2.Τι έπρεπε να λέω εγώ λοιπόν στα παιδιά σε κάθε αλλαγή προπονητή; Τώρα παίζουμε έτσι;

Η τελική απάντηση είναι η εξής….
Στο εξωτερικό, στον Άγιαξ π.χ. και αργότερα στην Μπαρτσελόνα, η ακαδημία «αναπτύσσει» μία φιλοσοφία με μακροχρόνιο στόχο τον οποίο υλοποιούν προπονητές και επιτελεία πάντα προς το συμφέρον της πρώτης ομάδος (παίκτες γηγενείς κλπ κλπ)

Ο προπονητής που θα επιλεγεί για την πρώτη ομάδα είτε θα είναι και αυτός μέσα από τις υποδομές είτε κάποιος της ίδιας φιλοσοφίας. Εδώ ακόμη είναι πολύ προχωρημένο για εμάς. Πρέπει να υπάρξουν τα προηγούμενα για να εφαρμοσθεί. Ακόμη και για άλλες χώρες είναι προχωρημένο.
Μάθε τα παιδιά-Παίκτες τεχνική (πάσα υποδοχή οδήγημα κλπ κλπ κλπ)

Εξασφάλισε στον τομέα της Φ.Κ ένα καλό επίπεδο ( όλους τους παραμέτρους. Αερόβια, αναερόβια, δύναμη, συναρμογή, ταχύτητα Δρομική ενέργειας, Αντίδρασης, Αντίληψης, κλπ κλπ κλπ) ανάλογα την ηλικία εννοείται και βασισμένα στο συγκεκριμένο άθλημα το ποδόσφαιρο.

-Ασχολήσου στον τομέα της ψυχολογίας
-Δίδαξε τακτική ΟΤΑΝ πρέπει.
-Ατομική-Υποομαδική-Ομαδική( Άμυνα-Επίθεση)
-Οι βασικές αρχές στο ποδόσφαιρο, τόσο σε άμυνα ( Ατομική-Υποομαδική-Ομαδική) όσο και σε επίθεση (Ατομική-Υποομαδική-Ομαδική) είναι οι ίδιες για ότι σύστημα επιλέξεις.

Αν ΛΥΣΕΙΣ τα παραπάνω σε καλό βαθμό, όλα είναι πιο ΕΥΚΟΛΑ μετά.