Ως δείγμα υγείας και προοπτικής μπορεί να ερμηνευτεί η πρόσληψη 50 νέων εργαζομένων στη γαλακτοβιομηχανία «Δωδώνη», η οποία ολοκληρώθηκε έναν περίπου μήνα μετά τη σχετική ανακοίνωση από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Tom Seepers.

«Το να ανακοινώνεις αύξηση των θέσεων εργασίας, είναι στο top 10 μιας λίστας πραγμάτων, που θα ήθελε να κάνει ο ηγέτης μιας εταιρίας», τόνισε χαρακτηριστικά, σε συνάντησή του με δημοσιογράφους, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Μιχάλης Παναγιωτάκης, δηλώνοντας ιδιαίτερα χαρούμενος.

Οι περισσότερες από τις νέες αυτές θέσεις εργασίες αφορούν το κομμάτι της παραγωγής και έρχονται ως συνέχεια των επενδύσεων στη γραμμή παραγωγής φέτας και λοιπών τυριών, στη ζώνη γάλακτος και στο τμήμα της γιαούρτης.

Από την ημέρα που η γαλακτοβιομηχανία πέρασε στα χέρια ιδιωτών, οι θέσεις εργασίας έφτασαν από τις 300 το 2013 σε 550 σήμερα, εκ των οποίων οι περισσότερες είναι στο εργοστάσιο στα Γιάννενα, καθώς υπάρχει και το εργοστάσιο της Θήβας, όπου απασχολούνται 30-35 εργαζόμενοι.
Ο κ. Παναγιωτάκης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο η οικογένεια της «Δωδώνη» να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια, κάτι που το συνέδεσε όχι μόνο με την ανάπτυξη της εταιρείας και το ευνοϊκό οικονομικό κλίμα, που διαμορφώνεται, αλλά και με την προοπτική εξαγορών. «Εμείς μέχρι σήμερα επανεπενδύουμε ένα μεγάλο μέρος από τα κέρδη της. Το επιχειρηματικό κλίμα δημιουργεί προϋποθέσεις ανάπτυξης και εμείς έχουμε όρεξη και για επενδύσεις. Είναι θέμα χρόνου, συγκυριών και χημείας να επιτευχθούν», ανέφερε.

Προβληματισμός για την παραγωγή

Αν και το μέλλον για τη «Δωδώνη» προδιαγράφεται λαμπρό, δε συμβαίνει το ίδιο και με το κομμάτι της κτηνοτροφίας, με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας να εκφράζει ανοιχτά τον προβληματισμό του.

Όπως είπε, οι πολλοί μικροί παραγωγοί εκλείπουν και την ίδια ώρα οι λίγοι μεγάλοι παραγωγοί δεν αναπληρώνουν το σύνολο των παραγόμενων σήμερα ποσοτήτων γάλακτος.
«Είναι ένα ανησυχητικό φαινόμενο, ένα εθνικό θέμα για την Ελλάδα, το γεγονός ότι σήμερα παράγεται αιγοπρόβειο γάλα περί τους 600.000 τόνους και χρόνο με το χρόνο κινούνται πτωτικά αυτά τα νούμερα», σημείωσε, επισημαίνοντας πως το πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπιστεί με τη σύμπραξη όλων. «Πρέπει το κράτος, οι μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες και τα μεγάλα clusters παραγωγών πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους», επισήμανε, προτείνοντας τη δημιουργία ενός «οδικού χάρτη» τα επόμενα χρόνια, προκειμένου να υπάρξει προστασία του εθνικού προϊόντος, του γάλακτος. Στόχος αυτής της διαδικασίας θα πρέπει να είναι η διασφάλιση του εθνικού προϊόντος, χρησιμοποιώντας μόνο ελληνικό γάλα. Ο κ. Παναγιωτάκης τόνισε ότι το πρόβλημα δεν είναι εμφανές στον καταναλωτή, λόγω του ότι ορισμένες βιομηχανίες κάνουν εισαγωγή γάλακτος, ωστόσο χαρακτήρισε τη λύση αυτή «μη υγιή».

«Ο πρωτογενής τομέας είναι πιο σημαντικός ακόμη και από τον τουρισμό για τη χώρα. Ο τουρισμός είναι παροχή υπηρεσιών, που σήμερα είναι αύριο δεν είναι, ενώ ο πρωτογενής τομέας θα είναι πάντα και μόνο σε συνθήκες των διαφόρων ενδιάμεσων βιομηχανιών ή σε μια ενδεχόμενη κρατική ή μη παροχή, θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα γεγονός μη αναγκαιότητάς του», κατέληξε.

Οι τιμές

Όσον αφορά τις τιμές του γάλακτος για τους παραγωγούς, ο κ. Παναγιωτάκης δε θέλησε να ανοίξει τα χαρτιά του, λέγοντας πως είναι νωρίς ακόμη για να υπάρξουν ανακοινώσεις, ωστόσο άφησε να εννοηθεί πως δε θα υπάρξουν σημαντικές μεταβολές σε σχέση με πέρυσι.
«Κινούμαστε πάντα με βάση την αγορά και η αγορά δε δείχνει ούτε πράξεις ανάτασης ούτε μείωσης, αλλά ούτως ή άλλως, η διαφορά μας στην ονομαστική τιμή είναι αρκετά μεγάλη σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ήταν λίγα λεπτά και είναι πλέον αρκετά λεπτά. Ό,τι και να γίνει, η υφιστάμενη τιμή είναι ήδη η υψηλότερη», σημείωσε, για να αναφερθεί και στα άλλα «προνόμια», που εξασφαλίζει η «Δωδώνη» στους παραγωγούς της, όπως την εγγύηση του τρόπου πληρωμής και το πρόγραμμα επιστημονικής υποστήριξης σε 200 παραγωγούς σήμερα, οι οποίοι μελλοντικά θα αυξηθούν.

Θετική η αποδοχή των νέων προϊόντων

Τέλος, θετική είναι από τους καταναλωτές η αποδοχή των νέων προϊόντων, που λανσάρισε τους προηγούμενους μήνες η «Δωδώνη» στην αγορά τόσο της Ελλάδας όσο και του εξωτερικού. «Είμαστε εντός του προϋπολογισμού των πωλήσεών μας και σε κάποιους κωδικούς, κυρίως στο εξωτερικό, η ζήτηση είναι μεγαλύτερη από αυτή που περιμέναμε», ανέφερε ο κ. Παναγιωτάκης.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο νέο στραγγιστό γιαούρτι, με την επωνυμία «Ηπειρωτικό», ένα ιδιαίτερο προϊόν με γάλα από τις 60 καλύτερες φάρμες της βιομηχανίας. Η «Δωδώνη» είναι στις τρεις πρώτες εταιρείες στο γιαούρτι πανελλαδικά και επιθυμία της, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, είναι «να υπερασπίσουμε τη θέση μας και να την αναπτύξουμε».

ΠΗΓΗagon.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ