Την πρακτική που ακολουθήθηκε για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, με «σμίκρυνση» του αεροσταθμού, επιλέγει το υπουργείο Υποδομών για τη συνέχεια της Ιόνιας Οδού, με στόχο να μειωθεί ο προϋπολογισμός του έργου και να εξευρεθεί χρηματοδότηση.
Αυτό προκύπτει από απάντηση της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του υπουργείου σε αναφορά του βουλευτή Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας Γιώργου Αμυρά, ο οποίος είχε προωθήσει στη Βουλή την επιστολή του δημάρχου Ζίτσας Ιωαννίνων Μιχαήλ Πλιάκου.
Σύμφωνα με την απάντηση, «μετά από πρόταση της επιτελικής δομής ΕΣΠΑ, συντάχθηκε νέα πρόταση για νέα μελέτη του οδικού άξονα Ιωάννινα- Κακαβιά (με χρήση στοιχείων των υφιστάμενων μελετών), με δίιχνη διατομή σε όλο το μήκος, με σκοπό να προκύψει μικρότερος προϋπολογισμός και ως εκ τούτου να αποβεί πιο ευχερής η χρηματοδότηση».
Αυτό σημαίνει από τη μία νέες καθυστερήσεις, καθώς στην ουσία καθίσταται άχρηστη η μελέτη για το τμήμα από το τέλος της παραχώρησης έως το Καλπάκι, μήκους 46,44 χλμ., που είχε ολοκληρωθεί, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τις υφιστάμενες μελέτες για το τμήμα των 23,38 χλμ. από το Καλπάκι έως την Κακαβιά, που δεν είχαν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους.
Ωστόσο, το σημαντικότερο είναι πως το υπουργείο Υποδομών «θυσιάζει» τη δημιουργία ενός σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, προκειμένου να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για ένα δίιχνο δρόμο, που σίγουρα δεν είναι αυτό που περίμεναν οι φορείς και οι κάτοικοι της περιοχής. Βέβαια, ένας οδικός άξονας με τέτοια χαρακτηριστικά είναι σίγουρο πως μπορεί να χρηματοδοτηθεί με μεγαλύτερη ευκολία, ακόμη και μέσα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, αν όχι από ευρωπαϊκά κονδύλια, καθώς το κόστος, που ενδεικτικά για το πρώτο τμήμα είναι 340 εκ. ευρώ, μειώνεται σε μεγάλο βαθμό.
Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι δίιχνο δρόμο, όχι όμως σε όλο το μήκος του, αλλά στο υπό μελέτη τμήμα Κακαβιά- Καλπάκι, προέβλεπε και ο σχεδιασμός της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών.
Το μόνο θετικό σημείο στην απάντηση του υπουργείου Υποδομών στην αναφορά Αμυρά, είναι ότι συντάχθηκε τεχνικό δελτίο έργων για τις υπολειπόμενες μελέτες βελτίωσης της υφιστάμενης χάραξης, που εκτιμώνται σε 1,5 εκ. ευρώ, προκειμένου να προωθηθεί η ένταξη χρηματοδότησης στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Ανακοίνωση για την οδική σύνδεση Ιωάννινα-Κακαβιά
Η δημοσιοποίηση της απάντησης των Υπουργείων Υποδομών και Ανάπτυξης στην αναφορά του βουλευτή Γ. Αμυρά για την αλλαγή του σχεδιασμού του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, μας εκπλήσσει δυσάρεστα. Για τα Διευρωπαϊκά δίκτυα υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες και αυτοί πρέπει να τηρούνται.
Η αλλαγή διατομής από τετράιχνη, σε δίιχνη, ουσιαστικά υποβιβάζει τον οδικό άξονα σε εθνική οδό η οποία θεωρούμε ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στο σημερινό, αλλά και στο μελλοντικό κυκλοφοριακό φορτίο, μη διασφαλίζοντας τη βέλτιστη οδική ασφάλεια. Προτείνεται δε ερήμην της Περιφέρειας, η οποία επιτακτικά τόσο επί προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, όσο και επί νέας, έθετε το αίτημα ένταξης του έργου- με την αρχική του μελέτη- σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, έχει ενημερώσει για τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στις οδικές υποδομές της Ηπείρου τον Πρωθυπουργό, ενώ από τις 23 Ιουλίου 2019 αναμένει απάντηση από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κων. Καραμανλή στο γραπτό αίτημά του για συνάντηση, προκειμένου να συζητηθεί λίστα εκκρεμών ζητημάτων που αφορούν το Υπουργείο του.
Σε αυτή περιλαμβάνεται τόσο η επέκταση της Ιόνιας Οδού προς Κακαβιά, όσο και η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τη γέφυρα Καλογήρου, για την οποία- μετά από συνεχείς οχλήσεις με δεδομένη τη δέσμευση πόρων από το Ε.Π. «Ήπειρος 2014-2020»- προεκλογικά παραχωρήθηκε στην Περιφέρεια το δικαίωμα υλοποίησης του έργου. Μετεκλογικά όμως οι υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών ενημέρωσαν πως χρειάζεται νέα γεωτεχνική μελέτη που οδηγεί σε περαιτέρω καθυστέρηση την κατασκευή του και ενδεχομένως σε απώλεια κοινοτικών πόρων.
Δυστυχώς παρά την αλλαγή Πολιτικής Ηγεσίας στο Υπουργείο Υποδομών, δεν φαίνεται να έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι υπηρεσίες του. Οφείλουν σε θέματα που αφορούν την ανάπτυξη της Ηπείρου και για τα οποία η Περιφέρεια έχει συνυπευθυνότητα να υπάρχει συνεργασία και να μην δρουν με αυτό τον απαράδεκτο τρόπο.
Αντίδραση από τον Δήμο Ιωαννιτών
Καμία «έκπτωση» στην κατασκευή του άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς
Την κάθετη αντίθεση της Δημοτικής Αρχής και του Δήμου Ιωαννιτών σε κάθε ενδεχόμενη αλλαγή στην κατασκευή του οδικού άξονα από τα Γιάννενα μέχρι την Κακαβιά εξέφρασε ο Δήμαρχος Μωυσής Ελισάφ, κατά την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου το βράδυ της Τετάρτης.
Ο Δήμος Ιωαννιτών, όπως τονίστηκε στο σώμα, θα συμμετέχει μαζί με την Περιφέρεια και άλλους Δήμους της περιοχής σε όποιες πρωτοβουλίες αναληφθούν το αμέσως επόμενο διάστημα προκειμένου να δημιουργηθεί ένα ευρύ μέτωπο διεκδίκησης του έργου σύμφωνα με τον αρχικό του σχεδιασμό.
«Η Ιόνια πρέπει να φτάσει στην Κακαβιά ως τετράιχνος δρόμος, όπως προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό. Οποιαδήποτε άλλη λύση αποτελεί εμπαιγμό για μία περιοχή που ήδη έχει περιμένει πάρα πολύ για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου. Συντασσόμαστε με τους υπόλοιπους φορείς της αυτοδιοίκησης που αντιδρούν και θεωρούμε επιβεβλημένο να προχωρήσει άμεσα το έργο το οποίο θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την περιοχή μας», ανέφερε ο Δήμαρχος.
Όπως αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο η δήλωση του δημάρχου θα αποτελέσει τον βασικό άξονα και ομόφωνου ψηφίσματος που θα εκδοθεί από το σώμα.
Ανακοίνωση Οριζόντων Ηπείρου
Τα προεκλογικά ψέματα για την Ιόνια Οδό
Για το διαφαινόμενο φιάσκο με τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, αν επιβεβαιωθούν από το Υπουργείο Υποδομών, όσα έγιναν γνωστά εντελώς ξαφνικά σήμερα από τον κυβερνητικό βουλευτή κ. Γ. Αμυρά, η ευθύνη ανήκει εξ ολοκλήρου στον Περιφερειάρχη Ηπείρου και κομματικό υπάλληλο κ. Αλέξανδρο Καχριμάνη .
Το θέμα της ολοκλήρωσης της Ιόνιας Οδού μέχρι τα σύνορα με την Αλβανία είναι πάγιο αίτημα της περιοχής.
Ο κ. Καχριμάνης οφείλει να απολογηθεί στον Ηπειρωτικό λαό, αν υποστήριξε τη συγκεκριμένη διεκδίκηση ενώπιον της κυβέρνησής του επαρκώς και όσο θα έπρεπε, και αν από την πρώτη συνάντηση των Περιφερειαρχών με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη πρόβαλε τις σωστές διεκδικήσεις της Ηπείρου.
Το αποτελέσματα δυστυχώς για όλους τους Ηπειρώτες, διαψεύδουν παταγωδώς αυτή την προσδοκία…