Το Ιστορικό ράλλυ Ελλάδος – Πίνδος 2020 πέρασε στην ιστορία, με 19 από τα 23 εκκινήσαντα πληρώματα να βλέπουν τελικά την καρώ σημαία του τερματισμού, το βράδυ του Σαββάτου 12-9, στο γραφικό Μονοδένδρι.

Ο αγώνας δεν ήταν τίποτε λιγότερο – τίποτε περισσότερο απ’οτι είχαν υποσχεθεί οι διοργανωτές. Σκληρός, γρήγορος, με σφιχτά ωράρια, μαγευτικά τοπία, νυχτερινές ειδικές, ανατροπές στην γενική κατάταξη, εγκαταλείψεις φαβορί και άμεση έκδοση αποτελεσμάτων, ήταν ένας αγώνας που κινήτο στο όριο της Regularity και δεν χαρίστηκε ούτε σε πληρώματα αλλά ούτε σε αυτοκίνητα.

Ο αγώνας ξεκίνησε την Παρασκευή 11/9, στις 12 το μεσημέρι από την πλατεία Μαβίλη με φόντο την λίμνη των Ιωαννίνων, και κινήθηκε κατευθείαν προς την πρώτη ειδική διαδρομή (Χαροκόπι), όπου μια σκληρή ανάβαση δέκα χιλιομέτρων έφερε τα πληρώματα στην καρδιά του εθνικού πάρκου των Τζουμέρκων. Οι παγίδες της πρώτης αυτής ειδικής ξαφνιάζουν και «τιμωρούν» κάποια απο τα φαβορί του αγώνα.

Διασχίζοντας τα χωριά και τις ομώνυμες ειδικές, Χουλιαράδες, Βαπτιστής, Καταρράκτης, Γραικικό, Πτέρη, Βουργαρέλι, Θεοδώριανα, με συνεχείς εναλλαγές στην κατάταξη, κατέληξαν το απόγευμα στην ανατολική πλευρά της Πίνδου, στο νομό Τρικάλων, όπου και κινήθηκαν βόρεια, μέσω Ελάτης, Περτουλίου, Καστανιάς, για να καταλήξουν στην εκκίνηση της απόλυτης ειδικής διαδρομής στο χωριό Χαλίκι. Ειδική δυναμόμετρο στα πρώτα έξι χιλίομετρα, με μέση κλίση περίπου 8%, σφικτές φουρκέτες και κατάσταση δρόμου όχι στα καλύτερά του, καταλήγει στον αυχένα στα 1650 μέτρα περίπου απ’οπου αρχίζει η κατάβαση, προς το Ανήλιο Μετσόβου, μια διαδρομή συνδιασμός Turini και Γύρου Κορσικής, με ατελείωτες κατηφορικές φουρκέτες, ακολουθούμενες από νέα ανάβαση με ασταμάτητα εσάκια σε ένα δρόμο που με το ζόρι μπορούν να διασταυρωθούν δύο αυτοκίνητα. Κερασάκι στην τούρτα, το φρεσκοστρωμένο πριονίδι στην κατάβαση, από τη δράση των υλοτόμων, και φυσικά ότι είμαστε ήδη 8 η ωρα το βράδυ και έχει πλέον σκοτεινιάσει.

Από το τέλος της ειδικής μέχρι το Μέτσοβο, όπου και ανασυγκρότηση,  ακολουθούν ελάχιστα χιλιόμετρα, ικανά όμως να «τιμωρήσουν» εκ νέου απρόσεκτα φαβορί που δεν απέφυγαν το λάθος πλοήγησης και μπήκαν με «καπέλο» λεπτού στο ομώνυμο ΣΕΧ.

Μετά την ωριαία ανασυγκρότηση στο γραφικό Μέτσοβο για ανεφοδιασμό αυτοκινήτων και πληρωμάτων, εκκινούν οι δύο καθαρά νυχτερινές διαδρομές του αγώνα, όπου μέσω Ανθοχωρίου, Χρυσοβίτσας, λίμνης Αωού, Τρίστενου, Μπαλτούμας, θα τους οδηγήσουν κάπου γύρω στα μεσάνυχτα και πάλι στη λίμνη των Ιωαννίνων, για τον τερματισμό της πρώτης ημέρας, με τους Αρβανίτη Νίκο – Χαραλαμπάκη Ιωάννα με Lancia Fulvia να φιγουράρουν στην κορυφή της προσωρινής κατάταξης.

Σάββατο πρωί, εκκίνηση και πάλι από τη λίμνη των Ιωαννίνων, με 22 πληρώματα να δίνουν το παρόν έχοντας ήδη μια εγκατάλειψη την πρώτη ημέρα, με κατεύθυνση βόρεια αυτή την φορά, και εκκίνηση της πρώτης ειδικής «ΖΑΓΟΡΙ» στο χωρίο Περίβλεπτος, μια ανελέητη ανάβαση, ακολουθούμενη από χωματόδρομο 3 χιλιομέτρων – εκτός ειδικής διαδρομής, που οδηγεί στο Δικόρυφο. Εδώ έχουμε και την δεύτερη οριστική εγκατάλειψη του αγώνα, από μηχανική βλάβη, στο ΜΙΝΙ των Κοφινά Κυριάκο – Νασόπουλου Λεωνίδα.

Τα πληρώματα βρίσκονται πλέον στην καρδιά του εθνικού πάρκου της Πίνδου, και κατευθύνονται μέσω Φραγκάδων, Βωβούσας, Περιβολίου, Σμίξης στο χιονοδρομικό κέντρο της Βασιλίτσας, για την πρώτη ανασυγκρότηση της ημέρας. Μια πανοραμική θέα, ένα ελαφρύ γεύμα και ένα δροσερό αεράκι, είναι οτι χρειάζεται για την σύντομη ανασυγκρότηση. Στην κορυφή της κατάταξης βρίσκονται πλέον με σημαντική διαφορά, οι Δελαπόρτας Γιώργος – Huffy με VW Golf GTI.

Εκκίνηση δεύτερου σκέλους της ημέρας, με κατεύθυνση προς Δίστρατο, όπου στην εκκίνηση της ομώνυμης ειδικής, οι δεύτεροι μέχρι εκείνη τη στιγμή και από τα φαβορί του αγώνα, Κατσαούνης Ιωαννής – Μανσόλας Ματθαίος με VW Golf GTI, εγκαταλείπουν από μηχανική βλάβη.

Ο αγώνας συνεχίζει μέσω των χωριών Παλαιοσέλλι, Βρυσοχώρι, Τσεπέλοβο, Αρίστη, για να καταλήξει στην γέφυρα του ποταμού Βοϊδομάτη, όπου εκκινεί και η ομώνυμη ειδική, η ανάβαση προς το χωριό Πάπιγκο όπου και η δεύτερη ανασυγκρότηση της ημέρας. Στο σημείο αυτό έχουμε και την τεταρτη εγκατάλειψη του αγώνα, το πλήρωμα Κολιόπουλος Νίκος – Ράλης Ευάγγελος με Autobianchi Abarth, τα ελαστικά του οποίου παραδίδουν πνεύμα.

Παράλληλα οι Κονταράτος Θέμης – Ιατρίδης Ιούλιος, με PORSCHE 911, έχουν κάνει την αντεπίθεσή τους κι έχουν πλησιάσει σε απόσταση αναπνοής τους πρώτους Δελαπόρτα – Huffy, οι οποίοι πλήρωσαν την επιλογή τους να φέρουν τα ελαστικά μπρός – πίσω κατά την ανασυγκρότηση στη Βασιλίτσα, ενώ την τριάδα της προσωρινής κατάταξης συμπληρώνουν οι Γεωργοσόπουλος Άρης – Κοντοπός Νίκος με CITROEN AX Sport.

Κατά το τελευταίο σκέλος του αγώνα, τα πληρώματα κινούνται προς τη βορειοδυτική πλευρά του νομού, όπου αγγίζουν τα ελληνοαλβανικά σύνορα, κι εκτελούν την ειδική «Αετόπετρα» όπου σε ενα στενό και γλυστερό κομμάτι δύο εκ των κορυφαίων πληρωμάτων, Δελαπόρτας – Huffy & Αρβανίτης Χαραλαμπάκη, δείχνουν υπερβάλλοντα ζήλο, κι έχουν την στιγμή τους, τραυματίζοντας τα Golf & Fulvia αντίστοιχα, συνεχίζοντας όμως κανονικά τον αγώνα.

Περνούν από το -πεσμένο πλέον- Θεογέφυρο όπου μια παγίδα πλοήγησης καραδοκεί, και ανεβαίνουν μια σφιχτή ανάβαση μέσα από τους αμπελώνες της Ζίτσας για να ολοκληρώσουν και την τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα. Μιά ανάβαση που θα αποδειχθεί μοιραία για τους Κονταράτο – Ιατρίδη, οι οποίοι αν και ήδη από την προπροηγούμενη ειδική είχαν κατακτήσει την κορυφή της κατάταξης, δε θα σταθούν τυχεροί και θα συναντήσουν μέσα στην ειδική, πολιτικό αυτοκίνητο που τους καθυστερεί τόσο ώστε να περάσουν τα 2 τελευταία checkpoints με σημαντική καθυστέρηση.

Κάπως έτσι στις 8:30 το βράδυ, οι προβολείς της λαβωμένης Fulvia φωτίζουν το λιθόστρωτο του Μονοδενδρίου, με όλα τα υπόλοιπα πληρώματα να ακολουθούν ανά λεπτό, και να παραδίδουν καρνέ.

Η κούραση και η ταλαιπωρία είναι εμφανής τόσο στα πρόσωπά τους, όσο και στα ελαστικά τους!

Το γεύμα στην γραφική πλατεία του χωριού, εν αναμονή έκδοσης των τελικών αποτελεσμάτων, άριστα προετοιμασμένο από τον φίλο Άκη Λαδιά, είναι ότι καλύτερο ύστερα από όλα όσα πέρασαν τις τελευταιές δύο ημέρες.

Μεγάλοι νικητές του Ιστορικού Ραλλυ Ελλάδος – Πίνδος 2020, αναδεικνύονται οι Δελαπόρτας – Huffy (VW Golf GTI), ακολουθούμενοι από τους Κονταράτος – Ιατρίδης (PORSCHE 911), και τους Αρβανίτη – Χαραλαμπάκη (LANCIA Fulvia) να συμπληρώνουν την τριάδα.

«Εκ μέρους του Α.Σ.Ι.Σ.Α και της οργανωτικής επιτροπής, ευχαριστούμε και συγχαίρουμε όλους τους συμμετέχοντες κι ελπίζουμε να απόλαυσαν κι αυτοί όσο κι εμείς τα μαγευτικά τοπία της Ηπείρου και της ευρύτερης περιοχής της Πίνδου.

Επίσης θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε για ακόμη μια φορά όλους τους χορηγούς – δωροθέτες, τον δήμο Ιωαννιτών για την υποστήριξή του, και φυσικά τους μεγάλους χορηγούς του αγώνα, την εταιρεία ΔΩΔΩΝΗ την εταιρεία ΧΗΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε. – Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΖΑΓΟΡΙ, και την εταιρεία ΠΡΟΚΟΣ GROUP, που αγκαλιάζοντας την προσπάθειά μας, μας έδωσαν την ευκαιρία να οργανώσουμε έναν αγώνα, μέσω του οποίου αναδείξαμε τις ομορφιές της περιοχής, υπό ένα διαφορετικό πρίσμα.

Τέλος ευχαριστόυμε την ΟΜΑΕ και τα στελέχη της τόσο για την εμπιστοσύνη που μας έδειξαν και επέλεξαν έναν νέο αγώνα να τους εκπροσωπήσει στο FIA TROPHY, όσο και για τη βοήθεια που προσέφεραν κατά τη διάρκεια του αγώνα, όπου δεν περιορίστηκαν απλά στους τυπικούς τους ρόλους, αλλά αντιθέτως προσέφεραν ουσιαστική βοήθεια όπου και όποτε αυτό τους ζητήθηκε.

Ελπίζοντας οτι τα πράγματα θα κυλήσουν καλύτερα την επόμενη χρονιά και λαμβάνοντας ήδη θετικά σημάδια από πληρώματα του εξωτερικού που παρακολούθησαν την εξέλιξη του αγώνα, ελπίζουμε ο αγώνας να επαναληφθεί και να καθιερωθεί στο πρόγραμμα των Ελληνικών και Ευρωπαϊκών αγώνων ιστορικού αυτοκινήτου».

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ