image description

Με ευχάριστες ειδήσεις συνοδεύτηκε η επίσημη παρουσίαση του έργου της Ιόνιας οδού, που έγινε από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Νέας Οδού ΑΕ Στέλιο Πενθερουδάκη, σε ειδική εκδήλωση στα Γιάννινα.

Σύμφωνα με τον κ. Πενθερουδάκη δύο μεγάλα και σημαντικά τμήματα της Ιόνιας Οδού, αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία, το αμέσως επόμενο διάστημα. Πρόκειται για το κομμάτι από το Αγρίνιο μέχρι την Άρτα και το κομμάτι από την Φιλιππιάδα μέχρι την διασταύρωση με την παλιά εθνική οδό στο Νομό Ιωαννίνων.

Η Ιόνια Οδός αποτελεί έναν άξονα ανάπτυξης για ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα και φυσικά την Ήπειρο.

Αξίζει να αναφερθεί ότι για να διανύσει κάποιος την απόσταση από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννινα, μετά την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου, θα χρειάζεται μία ώρα και σαράντα λεπτά, αντί των περίπου τριών που απαιτούνται σήμερα.

Ο νέος δρόμος, που κατασκευάζεται με αυτοχρηματοδότηση, θα έχει κόστος για τους οδηγούς, το οποίο υπολογίζεται περίπου στα δώδεκα ευρώ. Τόσο θα είναι το αντίτιμο στους τέσσερις σταθμούς διοδίων που θα λειτουργήσουν. Ορισμένοι εξ’ αυτών μάλιστα μέσα στο 2016.

Ο κ. Πενθερουδάκης τόνισε ότι τον Μάρτιο του 2017, το σύνολο του δρόμου θα είναι λειτουργικό, θα έχει δοθεί δηλαδή στην κυκλοφορία, ενώ μέχρι τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου θα έχουν αποπερατωθεί και οι ανισόπεδοι κόμβοι.

«Στην Ιόνια Οδό, αποδεικνύεται πως όταν θέλουμε μπορούμε να κάνουμε θαύματα. Είναι ένα έργο μεγάλο για την Ήπειρο και μαζί με την Εγνατία δίνει νέες προοπτικές στον τόπο» υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, επισημαίνοντας συνάμα την ανάγκη να προχωρήσει η οδική σύνδεση της Ιόνιας με την Πρέβεζα και η επέκταση του οδικού άξονα

Έργο τεράστιας σημασίας για την Ήπειρο, χαρακτήρισε την Ιόνια, ο βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Στέφος, συμπληρώνοντας πως «είναι από τις παρεμβάσεις που μας κάνουν υπερήφανους».

Ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμάς Μπέγκας από τη μεριά του χαρακτήρισε την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου ως ένα σημαντικό βήμα για την άρση της απομόνωσης των Ιωαννίνων και της Ηπείρου, ενώ ο Χρ. Ντακαλέτσης στάθηκε περισσότερο στον αποκλεισμό των Δημοτικών εκτάσεων που απαλλοτριώθηκαν από τις αποζημιώσεις που καταβάλει το δημόσιο χαρακτηρίζοντας την απόφαση αυτή ως αυθαίρετη.

Η πρόοδος του έργου

Στο τέλος Μάιου του 2016, η συνολική πρόοδος των κατασκευαστικών εργασιών στην Ιόνια Οδό άγγιζε το 77,09%, ενώ τα εργοτάξια σε λειτουργία είναι ανά τμήμα τα εξής:

– 0 χλμ.- 76,7 χλμ.: Εργοτάξιο Εύηνου

– 76,6 χλμ. – 145,7 χλμ.: Εργοτάξιο Ανισοπέδου Κόμβου Αμβρακίας και εργοτάξια στην περιοχή Γέφυρας Μενιδίου και στην περιοχή της Συκούλας.

Τέλος στο 96χλμ, περιοχή Τούμπανο, βρίσκεται και λατομείο- συγκρότημα παραγωγής ασφαλτικών και σκυροδέματος.

– 145,7 χλμ.– 170 χλμ: Εργοτάξιο Φιλιππιάδας

– 170 χλμ.- 190 χλμ. : Εργοτάξιο Επισκοπικού

Στα προαναφερθέντα εργοτάξια, στο τέλος Μαΐου απασχολούνταν περισσότερα από 2.100 άτομα, ενώ ο συνολικός αριθμός των μηχανημάτων και των φορτηγών που χρησιμοποιούνταν (ιδιόκτητα, κατασκευαστικής κοινοπραξίας αλλά και μισθωμένα από την τοπική αγορά) ανερχόταν σε 1.530.

[Πηγή: neoiagones.gr]