image description

Σε μόλις 5 ώρες αναμένεται να μειωθεί στα επόμενα χρόνια το ταξίδι από τα Γιάννενα στο Dubrovnik, διευκολύνοντας στο μέγιστο τις τουριστικές και τις εμπορικές μετακινήσεις.

Η αλβανική κυβέρνηση προχώρησε τη διαγωνιστική διαδικασία για τον νέο οδικό άξονα Milot – Fier (μέρος του Παρανδριατικού Άξονα) που θα φέρει πιο κοντά την Κακαβιά με το Μαυροβούνιο. Σημειώνεται πως ο άξονας Milot-Fier θα είναι ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Αλβανία με μέγιστη ταχύτητα τα 130 km/h και θα είναι πιστοποιημένος από την Ε.Ε.

Το Milot-Fier αποτελεί ένα τμήμα 114 χιλιομέτρων, μέρος του Μπλε Διαδρόμου (Blue Corridor) και θα χωριστεί σε τρία τμήματα: Aυτό του Milot-Thumanë, του Kashar-Lekaj και του Lekaj-Fier. Και για τα τρία αυτά σημεία οι διαγωνισμοί άνοιξαν στις 2 Αυγούστου, η εκτιμώμενη αξία της επένδυσης ανέρχεται στα 837 εκατ. ευρώ και μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου θα έχουν οριστεί οι ανάδοχοι των τμημάτων.

Το άλλο τμήμα αυτού του αυτοκινητόδρομου είναι το Thumanë-Kashar, το οποίο βρίσκεται υπό κατασκευή, και αναμένεται να έχει θετικό οικονομικό αντίκτυπο 400 εκατ. ευρώ αυξάνοντας παράλληλη την απασχόληση. Στον αυτοκινητόδρομο θα υπάρχουν διόδια, αλλά και δευτερεύοντες δρόμοι.

Με λίγα λόγια, με την ολοκλήρωση αυτού του τμήματος η χρονική διάρκεια διέλευσης της Αλβανίας οδικώς θα είναι γίνεται σε 2 ώρες και 30 λεπτά ως εξής:

-Κακαβιά – Fier σε 1 ώρα και 30‘ (σημερινή διάρκεια)

-Fier –Milot (114 km) σε 1 ώρα (με την ολοκλήρωση του έργου)

Με την ολοκλήρωση στα επόμενα τέσσερα χρόνια του δρόμου στην Αλβανία και του άξονα Γιάννενα – Καλπάκι – Κακαβιά, θα έχουμε την δυνατότητα από τα Γιάννενα να είμαστε στο Dubrovnik σε μόλις 5 ώρες!

Σημειώνεται πως ο αυτοκινητόδρομος Αδριατικής-Ιονίου ξεκινά από την Τεργέστη, περνά από την Κροατία, περιλαμβάνει το Μαυροβούνιο, την Αλβανία και συνεχίζει μέχρι την Κακαβιά και στη συνέχεια μέσω της Ιόνιας και της Εγνατίας καταλήγει σε όλα να μήκη και πλάτη της χώρας μας. Είναι ένας δρόμος στρατηγικής σημασίας για όλους μιας και θα φέρει τεράστια αύξηση του οδικού τουρισμού από την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.

Αυτός είναι ο λόγος που θα πρέπει από τώρα να εργαστούμε σκληρά (ιδιωτικός και δημόσιος τομέας) για να αποκτήσουμε ένα ισχυρό branding τόσο με τη δημιουργία του Διακρατικού Εθνικού πάρκου στον Αώο ποταμό, όσο και με την ένταξη του Κάστρου των Ιωαννίνων και της Νήσου στα μνημεία Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.

Ως Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων αναμένουμε από την Ελληνική Πολιτεία να κάνει πράξη τις εξαγγελίες της και εντός του 2022 να δημοπρατήσει το μοναδικό τμήμα του διευρωπαϊκού αυτού τμήματος που δεν έχει προχωρήσει, αυτό της επέκτασης της Ιόνιας Οδού ως την Κακαβιά.