Νέο τοπίο στην αγορά ακινήτων της περιφέρειας αλλά και στον τουρισμό, φέρνουν οι αυτοκινητόδρομοι που ολοκληρώθηκαν και παραδόθηκαν προς χρήση. Από τη μια η ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου με τις σήραγγες των Τεμπών και από την άλλη, ο νέος αυτοκινητόδρομος από την Κόρινθο στην Πάτρα, αλλάζουν τα δεδομένα και δημιουργούν τα νέα «προάστια» της Αττικής.
Με τις αποστάσεις να μειώνονται σημαντικά, πόλεις όπως το Αίγιο, η Πάτρα, η Ναύπακτος, το Μεσολόγγι, το Αγρίνιο, η Αμφιλοχία, η Λάρισα, η Κατερίνη, τα Ιωάννινα αλλά και η Θεσσαλονίκη, καθώς και οι γύρω περιοχές τους, έρχονται πιο κοντά στην πρωτεύουσα. Η αλλαγή του χάρτη της Ελλάδας φέρνει ανάπτυξη, τόσο σε ό,τι αφορά τις αγοραπωλησίες ακινήτων, κυρίως εξοχικών ή δεύτερων κατοικιών όσο και σε ό,τι σχετίζεται με τον τουρισμό. Πόλεις «αποκλεισμένες» λόγω των αποστάσεων αλλά και των κινδύνων που έκρυβαν οι παλαιοί αυτοκινητόδρομοι, τώρα βγαίνουν ξανά στον «αφρό».
Ιδού τα νέα «προάστια» της Αττικής
Οι εκδρομείς του Πάσχα θα διαπιστώσαν ιδίοις όμμασι τη μεγάλη ανατροπή ενώ, επειδή παραδοσιακά θεωρούνται υποψήφιοι επενδυτές σε ακίνητα, θα μπορούν να αντιληφθούν πόσο εύκολο είναι πλέον να ζει κανείς στην πρωτεύουσα και να έχει π.χ. ένα εξοχικό στο Αίγιο ή την Πάτρα ή ακόμη και τις περιοχές πέριξ της Θεσσαλονίκης. Η διεθνής εμπειρία, αλλά και τα ελληνικά δεδομένα δείχνουν ότι κάθε φορά που ολοκληρώνεται ένας αυτοκινητόδρομος ο οποίος μικραίνει τις αποστάσεις, τα οφέλη είναι τεράστια. Κυρίως στο real estate και στον τουρισμό παρατηρείται μεγάλη αύξηση της ζήτησης. Ετσι, παράγοντες της κτηματαγοράς και του τουριστικού κλάδου περιμένουν τα επόμενα χρόνια επενδυτική έκρηξη στις περιοχές που ευνοούνται από τους σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους.Η ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου προς τη Βόρεια Ελλάδα, της Ολυμπίας Οδού προς τη Δυτική Ελλάδα και της Ιονίας Οδού προς την Ηπειρο σηματοδοτεί την αλλαγή του αναπτυξιακού τοπίου. Όπως έγινε παλαιότερα με την Εγνατία Οδό, όπου οι αποστάσεις από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τα Ιωάννινα εκμηδενίστηκαν φέρνοντας χιλιάδες τουρίστες και επενδυτές σε ακίνητα σε νομούς όπως η Ηπειρος, η Κοζάνη κ.λπ.Πέραν των υποψήφιων Ελλήνων επενδυτών, οι ξένοι κατά κύριο λόγο ζητούν ευκολία πρόσβασης στα μέρη που θέλουν να αγοράσουν εξοχικά. Το πρώτο που κοιτάζουν είναι η ασφάλεια και η ταχύτητα με την οποία θα φτάσουν π.χ. από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στο εξοχικό που επέλεξαν ή στις περιοχές που θέλουν να κάνουν διακοπές. Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι εξασφαλίζουν ορισμένες από τις βασικές προϋποθέσεις ώστε πολλές περιοχές να μετατραπούν σε επενδυτικά Ελντοράντο. Διότι είναι διαφορετικό να μπορεί κάποιος να φτάνει στην Πάτρα σε 1 ώρα και 40 λεπτά σε έναν απόλυτα ασφαλή δρόμο και διαφορετικό η απόσταση να διανύεται σε δυόμισι ή τρεις ώρες με πολλούς κινδύνους. Ομοίως και το ασφαλές και ταχύτατο ταξίδι προς τα δυτικά παράλια της χώρας (από Αμφιλοχία μέχρι Σύβοτα).Τα τελευταία οκτώ χρόνια η κτηματαγορά στην Ελλάδα βρίσκεται σε ημιθανή κατάσταση. Ελάχιστες αγοραπωλησίες ακινήτων και μεγάλο απόθεμα, τόσο κατοικιών όσο και οικοπέδων. Αυτή η κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα και τη μεγάλη μείωση στις τιμές, γεγονός που φέρνει και μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες. Με το «ξεπάγωμα» της αγοράς ακινήτων εκτιμάται ότι τα νέα «προάστια» της Αττικής, πέριξ των αυτοκινητόδρομων, θα? απογειωθούν προσφέροντας σημαντικά κέρδη στους ιδιοκτήτες.
Όπως επισημαίνουν ειδικοί της κτηματαγοράς, οι περιοχές που ευνοούνται από την αλλαγή του χάρτη της χώρας είναι:
Ηπειρος
Το γεγονός ότι από τη Γέφυρα θα μπορεί κανείς σε 1 με 1,5 ώρα να φτάσει με ασφάλεια στην Αμφιλοχία κι από εκεί να πάει άνετα στη Λευκάδα, την Πρέβεζα και τα δυτικά παράλια μέχρι την Ηγουμενίτσα φέρνει τα επόμενα χρόνια τουριστική έκρηξη και επενδυτές που θα θελήσουν να αγοράσουν οικόπεδα και εξοχικά. Και εκεί υπάρχουν ευκαιρίες αγοράς όπως και στα Ιωάννινα όπου η μέση κατώτερη τιμή για παλαιά διαμερίσματα στην πόλη πωλούνται400 ευρώ/τ.μ. και η μέση ανώτερη τα 900 ευρώ. Αντίστοιχα για τα νεότερα σπίτι οι τιμές είναι 900 ευρώ/τ.μ. και 1.300 ευρώ/τ.μ.
[Πηγή: neoiagones.gr]