image description

Στον τελευταίο αγώνας της χρόνιας στο Άμπου Ντάμπι ο Μαξ Φερστάπεν ήταν για μια ακόμα φορά νικητής. Στο βάθρο ανέβηκαν ο Σαρλ Λεκλέρ της Scuderia Ferrari ως 2ος και ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes ως 3ος. Ο Σέργιο Πέρεζ έπεσε στην 4η θέση εξαιτίας ποινής 5 δευτερολέπτων.

Εκκίνηση

Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο Μαξ Φερστάπεν κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Λεκλέρ και να στρίψει πρώτος στην πρώτη στροφή. Ο Λεκλέρ δεν το έβαλε κάτω και συνέχισε να επιτίθεται αλλά ο Φερστάπεν κράτησε την πρωτοπορία καθώς Ferrari και Mercedes πάλευαν για την δεύτερη θέση στους κατασκευαστές. Πιο πίσω, οι δύο McLaren ακολουθούσαν σε παράταξη, με τον Πιάστρι μπροστά από τον Νόρις και τον Ράσελ να έχει πέσει στην 5η θέση. Ο Τσουνόντα κράτησε την 6η θέση, όπως και ο Αλόνσο την 7η, και ακολουθούσαν οι Γκασλί, Χάμιλτον και Πέρεζ. Ο Πέρεζ μάλιστα πέρασε τον Χάμιλτον για να ανέβει στην 9η θέση.

Αγώνας υπομονής

Ο Φερστάπεν στην πρώτη θέση με καθαρή πίστα μπροστά του έκανε αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα από όλους και βγήκε εκτός της ακτίνας DRS του Λεκλέρ. Ο οδηγός της Ferrari δεχόταν πίεση, καθώς ο Λάντο Νόρις, που στο μεταξύ είχε περάσει τον Πιάστρι, τον πίεζε ασφυκτικά. Ένα τρενάκι DRS έχει δημιουργηθεί από τον Λεκλέρ μέχρι τον Στρολ που ήταν 12ος . Κανένας οδηγός δεν ήταν επιθετικός εκτός από τον Ράσελ ο οποίος προσπαθούσε με κάθε τρόπο να περάσει τον Όσκαρ Πιάστρι, όμως ο νεαρός Αυστραλός αμυνόταν σταθερά και σκληρά . Τελικά όμως, ο Ράσελ κατάφερε να περάσει λίγους γύρους αργότερα και να πάρει την 4η θέση. Όλοι περίμεναν ότι ο Φερστάπεν θα χανόταν σιγά-σιγά στον ορίζοντα αλλά ο Σαρλ Λεκλέρ είχε άλλη γνώμη και δεν τον άφηνε να απομακρυνθεί και παρέμενε πίσω του σε απόσταση 1,5 δευτερολέπτου. Δεν απειλούσε ανοιχτά με προσπέραση αλλά δεν άφηνε τον Ολλανδό να ηρεμήσει και επιπλέον έκανε πιο περίπλοκες τις στρατηγικές επιλογές της Red Bull.

Πιτ στοπ 1ο

Όταν ξεκίνησε ο χορός των pit stop, με τον Αλόνσο να μπαίνει πρώτος για αλλαγή ελαστικών, οι δύο πρώτοι είχαν τη δική τους μάχη αλλά πιο πίσω είχαμε μια σημαντική αλλαγή. Οι Νόρις και Ράσελ μπήκαν στον ίδιο γύρο αλλά το pit stop της Mercedes ήταν καλύτερο από εκείνο της McLaren και έτσι ο Ράσελ επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον συμπατριώτη του που έπαιξε καθοριστικό για την μάχη 2η θέσης στους κατασκευαστές. Ο Φερστάπεν μπήκε για αλλαγή ελαστικών ένα γύρο πριν από τον Λεκλέρ και έτσι είχε το πλεονέκτημα και παρέμεινε μπροστά του, όταν επέστρεψαν στην πίστα. Οι αλλαγές αυτές έφεραν για λίγους γύρους στην πρωτοπορία του αγώνα τον Γιούκι Τσουνόντα. Πίσω από τον Ιάπωνα βρίσκονταν οι Στρολ και Σάινθ, που είχαν ξεκινήσει με τα σκληρά ελαστικά και θα έκαναν pit stop αρκετά αργότερα.

Η άνοδος του Πέρεζ

Μετά το pit stop ο Φερστάπεν κινήθηκε σαφώς ταχύτερα από τον Λεκλέρ και έτσι μέσα σε λίγους γύρους ανέβασε τη διαφορά τους πάνω από 5 δευτερόλεπτα. Πιο πίσω ο Πέρεζ έφτασε πίσω από τον Αλόνσο και δεν είχε πρόβλημα να περάσει τον Ισπανό για να πάρει την 6η θέση. Ο Μεξικανός ήταν πολύ γρήγορος σε εκείνο το σημείο του αγώνα και περνώντας τον Πιάστρι ανέβηκε στην 5η θέση. Ο Νόρις ωστόσο είχε ξεφύγει αρκετά και βρισκόταν 4 δευτερόλεπτα μπροστά του. Και πάλι ο αγώνας μπήκε σε φάση αναμονής, μέχρι τουλάχιστον το 2ο pit stop, με τις διαφορές να σταθεροποιούνται σχετικά. Μόνο ο Φερστάπεν συνέχιζε να αυξάνει τη διαφορά του από τον Λεκλέρ, η οποία είχε ξεπεράσει πλέον τα 8 δευτερόλεπτα.

Πιτ στοπ 2ο

Οι περισσότερες ομάδες επέλεξαν να κάνουν και δεύτερο πιτ στοπ εκτός από τον Τσουνόντα. Ο Λάντο Νόρις έκανε πρώτος την κίνηση και μπήκε για pit stop πριν από τους αντιπάλους του, με προφανή στόχο το undercut στον Ράσελ. Η Mercedes αντέδρασε άμεσα και φώναξε τον Ράσελ για αλλαγή ελαστικών στον επόμενο γύρο. Η εξέλιξη αυτή ανάγκασε και τη Ferrari να φωνάξει τον Λεκλέρ, για να τον προστατέψει από πιθανό udercut, κάτι που έγινε επιτυχώς. Μετά και τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών, ο Φερστάπεν απλώς διατήρησε την άνετη πρωτοπορία του από τον Λεκλέρ, ενώ ακολουθούσε σταθερά ο Ράσελ. Ο οδηγός όμως που ήταν πολύ γρήγορος και κέρδισε πολλές θέσεις ήταν ο Σέρχιο Πέρεζ καθώς είχε πολύ πιο φρέσκα ελαστικά και λίγο πιο αργότερα πέρασε διαδοχικά τον Πιάστρι και τον Νόρις για να ανέβει στην 4η  θέση. Ο Μεξικάνος ήταν αρκετά επιθετικός στην προσπέραση με τον Νόρις και είχαν επαφή. Ο Πέρεζ χρεώθηκε με πέντε δευτερόλεπτα ποινή αλλά αυτό δεν το σταμάτησε από το να προσπεράσει και τον Ράσελ.

Άλλη μια νίκη

Ο Φερστάπεν ανενόχλητος τερμάτισε 1ο ς για να ολοκληρώσει μια από τις πιο κυριαρχικές χρονιές φτάνοντας τις 19 νίκες. Ο Λεκλέρ ολοκλήρωσε τη σεζόν με άλλο ένα βάθρο, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για την Ferrari να πάρει την 2η θέση στους κατασκευαστές αφού ο Σάινθ τερμάτισε εκτός βαθμών. Ο Ράσελ πήρε τελικά την 3η  θέση, λόγω της ποινής του Πέρεζ που τελικά ήταν 4ος. Ακολούθησαν οι Νόρις, Πιάστρι, Αλόνσο, Τσουνόντα, Χάμιλτον και Στρολ.

Αυτός ήταν και ο τελευταίος αγώνας μιας αγωνιστικής σεζόν που δεν έκρυβε σοβαρές εκπλήξεις και επισφράγισε την αγωνιστική ανωτερότητα του Μαξ Φερστάπεν και της Red Bull. Η επόμενη σεζόν ξεκινάει στις 2 Μαρτίου με το αγώνα του Μπαχρέιν.