image description

Την απόφαση αν θα επιμείνουν στην τοποθέτηση του συστήματος GBAS για τη βελτίωση των συνθηκών προσέγγισης αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων ή θα αρκεστούν στις διαβεβαιώσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας πως το σύστημα αυτό καλύπτεται από τη λειτουργία του δορυφορικού συστήματος S-BAS, καλούνται να πάρουν δήμος Ιωαννιτών και περιφέρεια Ηπείρου.

Αν και με μια μικρή καθυστέρηση σε σχέση με τις δεσμεύσεις που είχαν αναληφθεί σε σύσκεψη τον Δεκέμβριο στο υπουργείο Υποδομών, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ολοκλήρωσε τη μελέτη των τεχνικών προδιαγραφών του επίγειου συστήματος GBAS, όπως ενημέρωσε χθες τον δήμαρχο και τον περιφερειάρχη ο διοικητής της ΥΠΑ Κωνσταντίνος Λιντζεράκος, ζητώντας τους να του υποδείξουν που θα αποσταλούν.

Εδώ, όμως, ολοκληρώνεται και η δέσμευση της ΥΠΑ, με τον δήμο και την περιφέρεια να καλούνται πλέον να αποφασίσουν αν θα αναζητήσουν χρηματοδότηση, αφού και στο έγγραφο και στο παρελθόν η ΥΠΑ έχει δηλώσει πως δε διαθέτει τα μέσα και τους πόρους. «Σημειώνουμε ότι οι προδιαγραφές αυτές τυγχάνουν εφαρμογής, όπως έχει ήδη καταστεί γνωστό, μετά από την επιβαλλόμενη διενέργεια προκαταρκτικής επιτροπής αξιολόγησης του περιβάλλοντος χώρου, προκειμένου να επιβεβαιωθεί με ειδικό εξοπλισμό η επάρκεια λήψης σημάτων. Η μελέτη αυτή εκφεύγει των δυνατοτήτων της Υπηρεσίας μας», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην επιστολή.

Αν και ο δήμος Ιωαννιτών έχει δείξει πως αντιμετωπίζει με επιφύλαξη τις διαβεβαιώσεις της ΥΠΑ πως το δορυφορικό σύστημα S-BAS επιλύει επαρκώς το πρόβλημα προσέγγισης στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, επιμένοντας για το GBAS, το πιθανότερο είναι να περιμένει την αξιολόγηση των δυνατοτήτων του δορυφορικού συστήματος προσέγγισης.

Ο έλεγχος της αποτύπωσης των διαδικασιών για τους δύο διαδρόμους του αεροδρομίου, ώστε να γίνει η οριστική διαπίστευση της διαδικασίας και να μπορούν τα αεροσκάφη να την ακολουθούν δορυφορικά για ασφαλή προσγείωση, ακόμη και σε συνθήκες χαμηλής νέφωσης, μετατέθηκε χρονικά για μετά το Πάσχα. Η καθυστέρηση οφείλεται στο ότι αποφασίστηκε η διαδικασία να γίνει ταυτόχρονα για τα αεροδρόμια Ιωαννίνων, Θεσσαλονίκης, Μυτιλήνης και Κω, που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα «Ηοrizon», που υλοποιείται σε τέσσερις χώρες (Ιταλία, Μάλτα, Κύπρο και Ελλάδα) και σε δέκα συνολικά επιλεγμένα αεροδρόμια.

Το νέο σύστημα θα επιτρέπει να μειωθεί από τα 3.500 πόδια στα 2.500-2600 το ελάχιστο ύψος για την καθοδήγηση με ασφάλεια των αεροπλάνων προς το αεροδρόμιο. Σημαντικό είναι πως δε θα χρειαστεί κάποια περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας, αλλά άμεσα θα ενημερωθούν όλες οι αεροπορικές εταιρείες και τα διεθνή εγχειρίδια αεροπλοΐας που συμβουλεύονται οι πιλότοι σε κάθε πτήση τους, ώστε να γνωρίζουν πλέον τη δυνατότητα που παρέχεται. Κάτι που χρονικά αναμένεται να γίνει εντός του Ιουνίου, τρεις μήνες νωρίτερα από την καταληκτική ημερομηνία παράδοσης του έργου.

 

ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Ο ΝΕΟΣ ΠΥΡΓΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ

Στην επιστολή του διοικητή της ΥΠΑ προς τον δήμαρχο και τον περιφερειάρχη, γίνεται, εξάλλου, και επίσημα γνωστό πως ολοκληρώθηκαν οι εργασίες μετεγκατάστασης των συστημάτων αεροναυτιλίας στον νέο πύργο εναέριας κυκλοφορίας.

Ο νέος πύργος είναι πολυεπίπεδος. Στο υπόγειο, το κτίριο αναπτύσσεται υπό μορφή ορθού 16γωνου. Στις επόμενες τρεις υπέργειες στάθμες έχει μορφή κόλουρης 16γωνης πυραμίδας, ενώ απ’ εκεί και πάνω αποκτά μορφή ανεστραμμένης 16γωνης κόλουρης πυραμίδας.

[agon.gr]